Monday, August 13, 2012

ermonom'dan ödüllü konstrüktivist proje!


Ve konstrüktivizm kazanır!. 1. asla olamaz ama bişeyler kazanır... Ya finale kalır ya da mansiyon alır.... yine öyle oldu...

Ytong gaz beton firmasının düzenlediği 2012 yapı fuarı ytong standı tasarım yarışmasına aniden katılma kararı aldım. Amaç elbette kazanmaktı ama kazanmaktan da öte bir sebep vardı ki o da iş yaşamına başladığımdan bu yana bir türlü kendi çizgimi yansıtan bir proje üzerinde çalışabilme fırsatı bulamamış olmamdı sanırım. proje  konusu kolay...: bir stant... İş yerimde üzerinde çalıştığım binlerce metrekarelik AVM projelerinin yanında bir "shop" kadar bile yer kaplamayan bir mekan...  Ama konstrüktivizmin doruklarında dolaşabilmek içinde biçilmez bir kaftan! Uzun bir tasarım biçimi arayışı sonunda ulaşabildiğim nokta sıfır olunca özüme geri dönmeye karar verdim. 1917 de sovyetlerde yaşayan genç ve hevesli çağdaş mimar tavrımı takındım ve eskiz yapmaya başladım. gerisi zaten oldukça kolay oldu yukarıda gördüğünüz perspektif beynimde beliren ilk konstrüktivist imajdı. İyi bir tasarım yöntemi olduğunu iddia etmiyorum ama tasarım yönteminde bu imaja ulaşmak için pek çok tasarım girdisini kılıfına uydurmak zorunda kaldım.  Neyse ki sonuç tatmin ediciydi. Modelim sonlandığında sketchup'ta dakikalarca hatta saatlerce sıkılmadan etrafında dönüp durdum ve ona baktım... ve şöyle dedim. işte bu tam konstrüktivist oldu!